La Biblioteca

Sede de Barcelona

[Català]

BIBLIOTECA DE BARCELONA
Horari: dilluns, dimecres i divendres de 19 h. a 21 h. (laborals)
C/ San Juan de Malta, 219 (metro Poble Nou) – 08018 BARCELONA

Biblioteca de Barcelona

La biblioteca de la Fundació Rosacreu està situada al barri del Poble Nou, molt a prop de la Rambla, concretament al carrer de Sant Joan de Malta, número 219. Està oberta els dilluns, dimecres i divendres feiners, de les 7 a les 9 de vespre, tot l’any menys els mesos de juliol i agost.

Aquesta és una biblioteca molt particular i probablement per les seves característiques sigui única: els seus més de quatre mil volums que estan especialitzats en alquímia, hermetisme, càbala, mística, rosacreu, maçoneria, entre d’altres temes,  es troben a disposició de tothom que sigui estudiós o simplement interessat.

Com podeu veure, els temes de que tracten els volums que hi tenim no són els més habituals a les biblioteques que coneixem. Podríem dir que els títols ens evoquen quelcom d’amagat.

És una biblioteca hermètica, és a dir, està especialitzada en una línea de pensament que moltes vegades ha estat rebutjat per la “història oficial” i que, malgrat tot, ha sobreviscut al llarg dels segles.

Per això, a Barcelona volem que estigui a l’abast de tothom i sense amagar-se de res, ara que les circumstàncies ho permeten. Tot aquest tresor de pensaments ens pot ajudar a tenir una visió més àmplia i profunda de la història i, molt probablement, a comprendre’ns millor a nosaltres mateixos.

La biblioteca és, a més a més, la seu del Centre d’Estudis Càtars, concebut com un centre de per a l’estudi del catarisme medieval. Té probablement la més gran quantitat de títols i referències que es puguin trobar junts sobre aquest tema al nostre país.

Qui vulgui saber quelcom sobre els càtars, al nostre Centre hi trobarà la història, les creences, les prèdiques, els debats i persecucions que van patir “els bons homes” arreu d’Europa. Si es vol investigar més a fons, poden trobar multitud de fons originals que el permetran aprofundir en aquest moviment medieval.

Aquest centre vol ser un punt de referència per a tot investigador que necessiti informació sobre el catarisme, sobre tot per la connexió molt remarcable amb alguns fets de la nostra història.

La biblioteca i el centre d’estudis organitzen periòdicament conferències, exposicions i simposis, a fi de donar a conèixer el treball continuat de recerca i investigació que s’hi porta a terme, en col·laboració amb altres investigadors aliens i entitats d’àmbit estatal o internacional.

Animeu-vos a visitar la biblioteca de la Fundació Rosacreu a Barcelona. Us hi esperem!

[Castellano]

BIBLIOTECA DE BARCELONA
Horario: lunes, miércoles y viernes de 19 h. a 21 h. (laborables)
C/ San Juan de Malta, 219 (metro Poble Nou) – 08018 BARCELONA

Biblioteca de Barcelona

La biblioteca de la Fundación Rosacruz está situada en el barrio del Pueblo Nuevo, muy cerca de la Rambla, concretamente en la calle San Juan de Malta, número 219. Está abierta los lunes, miércoles y viernes laborables, de 7 a 9 de la tarde, todo el año menos los meses de julio y agosto.

Esta es una biblioteca muy particular y probablemente por sus características será única: sus más de cuatro mil volúmenes que están especializados en alquimia, hermetismo, cábala, mística, rosacruz, masonería, entre otros temas, se encuentran a disposición de todo el mundo, sea estudioso o simplemente interesado.

Como pueden ver, los temas que tratan los volúmenes que contiene no son los más habituales en las bibliotecas que conocemos. Podríamos decir que los títulos evocan algo de escondido.

Es una biblioteca hermética, es decir, está especializada en una línea de pensamiento que muchas veces ha sido rechazada por la “historia oficial” y que, a pesar de todo, ha sobrevivido a lo largo de los siglos.

Por esto, en Barcelona queremos que esté al alcance de todos y sin esconderse de nada, ahora que las circunstancias lo permiten. Todo este tesoro de pensamientos nos puede ayudar a tener una visión más amplia y profunda de la historia y, muy probablemente, a comprendernos mejor a nosotros mismos.

La biblioteca es, además, la sede del Centro de Estudios Cátaros, concebido como un centro para el estudio del catarismo medieval. Probablemente, posea la mayor cantidad de títulos y referencias que se puedan encontrar juntos sobre este tema en nuestro país.

Quien quiera saber algo sobre los cátaros, en nuestro Centro encontrará la historia, las creencias, las predicaciones, los debates y persecuciones que sufrieron los “buenos hombres” por toda Europa. Si se quiere investigar más a fondo, pueden encontrar multitud de fuentes originales que le permitirán profundizar en este movimiento medieval.

Este Centro quiere ser un punto de referencia para todo investigador que necesite información sobre el catarismo, sobre todo por su conexión muy remarcable con algunos de nuestra historia.

La biblioteca y el Centro de Estudios Cátaros organizan periódicamente conferencias, exposiciones y simposios, con el fin de dar a conocer el trabajo continuado de búsqueda e investigación que se lleva a cabo, en colaboración con otros investigadores ajenos y entidades de ámbito estatal o internacional.

Anímense a visitar la biblioteca de la Fundación Rosacruz en Barcelona. ¡Les esperamos!